Tiden går fort. Sedan vårt förra nyhetsbrev har vi hunnit presentera vår bokslutskommuniké för
verksamhetsåret 2018. Den hittar ni på vår webb om ni vill läsa mer i samlad form om året som gick.
När det gäller marknadslanseringen av våra två lösningar för snabb detektion av hemolys i
blodprover och blodgasprover, så har arbetet nu rullat igång på allvar.
På vår webb finns sedan några veckor en film, där jag och vår sälj- och marknadsansvarige Peter Andersson berättar om våra planer framåt. Idag börjar de bli verklighet och vi tillbringar mycket av vår tid med att prata med möjliga kunder, i och utanför Sverige.
Som en naturlig del i vår verksamhet utvärderar och testar potentiella kunder våra lösningar löpande. I och med CE-märkningen blir dessa tester mer kommersiellt intressanta och för närvarande testas våra lösningar av kliniker i Sverige och utomlands. Bland annat utvärderar barnavdelningen på ett större svensk sjukhus Hemchecks lösning. Vi hoppas få återkomma till dessa tester om och när vi väl tecknat vårt första avtal med kund. Det är alltid svårt att förutsäga hur lång tid det tar när det gäller nya produkter, men förhoppningsvis ligger det inte så långt bort.
I vårt föregående nyhetsbrev kunde ni läsa om hur en av våra användare, akutsjuksköterskan
Johanna Johansson berätta om hur hon ser på hemolysproblemet och på vår lösning. Den resan
fortsätter idag, då ni möter akutsjuksköterskan Camilla Sjökvist.
Här hittar du hela nyhetsbrevet.
Trevlig läsning!
Annelie Brolinson, vd